The foreign language thread

Light-hearted discussions, forum games and anything that doesn't fit into the other forums.
Tech Corner - Firewalls, AV etc. - Report Bugs - Board Rules
Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 25 Jul 2006, 22:24

Ethric wrote:Skjønte noen ikke-svensker det der? :lol:
Nej. Det lød meget syret...og brandfarligt 8|
This minor magical charm captures the viewer's attention and distra... ooo, pretty...
- Dragon Age Origins

Gaidal Cain
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Gaidal Cain » 25 Jul 2006, 22:35

Ethric wrote:Skjønte noen ikke-svensker det der? :lol:
Du kanske måste vänta ett par år tills du blivit gammal nog för att dricka alkohol, Ethric lille, men då kommer du också förstå att man inte skall blanda lera i bålen sin. :D
You don't want to make enemies in Nuclear Engineering. -- T. Pratchett

Ethric
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Ethric » 25 Jul 2006, 22:53

Nei kaster man leire på bålet slukkes det jo :rolleyes:

Men hva har det med alkohol å gjøre? Brenner svensker alkohol? 8| Sånn sløsing :disagree:
Who the hell locks these things?
- Duke

Gaidal Cain
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Gaidal Cain » 26 Jul 2006, 08:44

Ethric wrote:Men hva har det med alkohol å gjøre?
Liten bild, men det var altt google fick upp:
Bål i bålskål.
Brenner svensker alkohol?
Tja, det finns nog tämligen många ljusskygga svenskar som gör det, men inte i meningen att hälla det på elden.
You don't want to make enemies in Nuclear Engineering. -- T. Pratchett

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 26 Jul 2006, 19:51

Padla kajakk en times tid i dag... sliten i begge armene. Svømte og bada i sjøen på en fin liten strand vi hadde nesten helt for oss selv. Kjekt å være oppvokst her, så vi kjenner de mest ukjente plassene.

Nå er det tid for ostesmørbrød. :-D
In War: Resolution, In Defeat: Defiance, In Victory: Magnanimity, In Peace: Goodwill.

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 26 Jul 2006, 21:51

Ihh, det lyder sørme hyggeligt.
Jeg har spillet squash idag, hvilket var en ordentlig svedetur, men alligevel dejligt, for det er rart at få rørt sig lidt i stedet for at sidde og stege i solen :disagree:
Der er gost nok ellers varmt i Odense for øjeblikket :sweat: :-D
This minor magical charm captures the viewer's attention and distra... ooo, pretty...
- Dragon Age Origins

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 26 Jul 2006, 22:12

Ja, som sagt, det er bare å komme på besøk. :D

I morra skal jeg padle mere. Det var gøy. Tar med snorkel og maske og litt andre ting, for vannet er så rent og klart og varmt helt ned på godt over meteren at jeg vil ut og dykke ned litt.
In War: Resolution, In Defeat: Defiance, In Victory: Magnanimity, In Peace: Goodwill.

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 26 Jul 2006, 22:14

Ih, jeg elsker at dykke....men jeg har dog mest gjort det i pools :ashamed:
Er det den samme sø I stadig padler rundt i? :devious:
- Dragon Age Origins

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 26 Jul 2006, 22:18

Nei, i dag var det en rød en. Den kom og banket på i dag tidlig og lurte på om den kunne ta over for den blå sjøen en liten stund, ettersom den hadde behov for ferie. ;)

Det er over 20 grader i vannet... Jeg skal se om jeg får målt nøyaktig temperatur en av dagene.

Nå drikker jeg vin. En rød en. Chianti. Nam. Og ser film. "The good, the bad and the ugly" - klassiker. Kose seg. :D

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 26 Jul 2006, 22:21

Kalah wrote:"The good, the bad and the ugly" - klassiker. Kose seg. :D
Hehe, min far ville syns, du var den perfekte svigersøn. Han rabler altid løs om den film :rolleyes: Jeg kan ikk se det fede ved den :disagree:
- Dragon Age Origins

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 26 Jul 2006, 22:47

Vel, man kan saktens ramse opp alt det negative, men det er stort sett ting som har med at den er gammel å gjøre. Gamle filmer har en tendens til å virke kjedelige. Men, det som er bra med akkurat denne filmen er:
- Musikken. Svært nyvinnende på sin tid, og selv i dag hører man jo folk nynne eller plystre på den berømte vignetten.
- Plottet. Virker til dels klisjéaktig og banalt i dag, men da filmen ble sluppet var intrigene og storyen svært så nyvinnende. To menn som hater hverandre men som samarbeider for å tjene penger... Yahoo.
- Greit, filmen er 3 timer lang og langtekkelig til tider, men skildringen av historien er avhengig av en lang avspilling. Det ville ikke være logisk å se Tuco løpe rundt på kirkegården og lete etter en grav, og så fant han den etter ti sekunder. Tross alt lager de jo et stort nummer av at det er mange graver der.
- Filmen kalles Spagetthi-western fordi den er lang(tekkelig) som spaghettien og fordi den ble lagd av italienere. Denne filmen startet en helt ny genre. Det er alltid gøy å se filmen som startet det hele...

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 26 Jul 2006, 23:02

Kalah wrote: - Musikken. Svært nyvinnende på sin tid, og selv i dag hører man jo folk nynne eller plystre på den berømte vignetten.
Jo tak, den kan jeg skam sagtens den musik :rolleyes: Den blir nynnet for mig dagligt, når min far er hjemme på besøg..
Kalah wrote:- Filmen kalles Spagetthi-western fordi den er lang(tekkelig) som spaghettien og fordi den ble lagd av italienere. Denne filmen startet en helt ny genre. Det er alltid gøy å se filmen som startet det hele...
Virkelig? Jeg har hørt det udtryk mange mange gange før, men troede egentlig, det blev brugt for at illustrere, at en film var slap (tynd i handlingen) :baby: Nu føler jeg mig egentlig rimelig dum :ashamed:
- Dragon Age Origins

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 26 Jul 2006, 23:07

Neida - ikke dum du. Hadde nesten blitt imponert om en jente forsto hva det uttrykket betydde...

Spaghetti er lang, og det er filmen og. Laaaaaaaang, kan det virke som noen ganger... Og italienere ble (blir) ofte kalt "spaghettier" der borte.

Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 26 Jul 2006, 23:39

Jeg tror nu, at du selv har fundet på noget af det... ;|

Så vidt jeg ved har Spaghetti Westerns fået øgenavnet udelukkende på grund af at de blev produceret af italienske filmstudier og med italienske instruktører.

The Good, The Bad and The Ugly er rigtigt nok en lang film, men der er andre Spaghetti Westerns der er meget kortere (fx. er A Fistful of Dollars kun 99 min.).

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 26 Jul 2006, 23:40

Jamen det er ubrugelig viden, og den slags har jeg meget af, så jeg burde vide det egentlig. Har bare aldrig interesseret mig for westerns :disagree:
Har du set den mange gange?

EDIT: Hej ven! Der var du jo. How goes? (ad)
- Dragon Age Origins

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 26 Jul 2006, 23:41

Jah, men det var bare fordi produceren slapp opp for penger før tiden... ;)

Nja du har nok rett. Det er italienernes feil. :D

Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 26 Jul 2006, 23:42

Der er ikke noget der hedder ubrugelig viden :disagree:
Er det westerns eller spaghetti udgaven du ikke interesserer dig for? :D

Det går fint nok, bortset fra at Kalah er dybt uretfærdig i "Caladont"...
hvad med dig?

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 26 Jul 2006, 23:45

Jooo, det kan du tro, der er. At vide en masse lort om gedehamse (som jeg gør) fx er ubrugelig viden, for jeg skal ikke bruge det til noget 8|

Hader westerns. Spaghetti (eller Basghetti) er skam helt fjong :-D

Jeg sveder, læser bøger, prøver at få internet til at virke, og får måske et job om nogle dage, så tingene ser lyse ud :-D
- Dragon Age Origins

Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 26 Jul 2006, 23:48

Hvordan kan du vide en masse om gedehamse, og på den anden side ikke vide hvad en spaghetti western er?? 8|

Hvad er der galt med dit internet??

Hvilken slags job? Jeg troede du var i gang med de helt store overvejelser om, hvad du skal med dit liv.... men man har vel brug for lidt penge også... ;|

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 26 Jul 2006, 23:50

Jeg ser Animal Planet ret tit, og de har ikke meget at sige om Spaghetti Westerns...sjovt nok ;)

Internettet er stadig total fucked :rolleyes:

Jeg skal måske have arbejde som Ledsager, hvilket kunne være sjovt.
- Dragon Age Origins

Return to “Campfire”