The foreign language thread

Light-hearted discussions, forum games and anything that doesn't fit into the other forums.
Tech Corner - Firewalls, AV etc. - Report Bugs - Board Rules
Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 18 Jul 2006, 17:59

Milla aka. the Slayer wrote:Svedig kan være en god ting, men det husker du måske ikke :devil:
Nej, det kan jeg ikke huske noget om ;|
men jeg vender stærkt tilbage på squash banerne på et eller andet tidspunkt i august B-)
Milla aka. the Slayer wrote:Hmm...netværkskortet kunne måske godt være problemet i sig selv. Altså at det skal skiftes. Tak for tippet du :tsup: Jeg prøver det..
Ellers kan du også prøve at "strippe" systemet for unødvendig hardware - altså en udelukkelsesmetode. Du kan også være så uheldig, at det er selve motherboardet, der er stået af. Men en ting af gangen...
Hvis du har en anden stationær i huset, kan du jo også prøve forskelligt hardware af på den...

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 18 Jul 2006, 18:04

Sidstnævnte har jeg prøvet, og jeg har kørt alle former for virusprogrammer inkl. Trojan Horse (selvom ingen a delene burde kunne skade internettet), fejlfindingsprogrammer og reperationsprogrammer. Det har ikke hjulpet.
Har du andre gode forslag? :)
This minor magical charm captures the viewer's attention and distra... ooo, pretty...
- Dragon Age Origins

Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 18 Jul 2006, 18:36

Køb en ny computer? :tonguehands:

Virus og trojanere burde være væk, når du har formateret harddisken.
Ellers har jeg ikke rigtigt andre forslag lige nu - ikke før du har prøvet nogle af de andre ting og - forhåbentlig - er kommet lidt videre.

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 18 Jul 2006, 18:41

Jeg tror måske, det ville være bedst at vælge løsning nummer et *suk*

Jeg har også prøvet at sætte computeren tilbage til den 30. juni, altså før problemet opstod, men det løste ikke noget...
Der begynder snart noget hårudrivning her :scared: :drama:
This minor magical charm captures the viewer's attention and distra... ooo, pretty...
- Dragon Age Origins

Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 18 Jul 2006, 19:33

Det burde altså være muligt at lave det på den ene eller anden måde.
Hvis du ikke kun har lavet systemgendannelse, men også rent faktisk installeret og geninstalleret, tror jeg godt du kan udelukke software fejl.

Med hensyn til Hardware tyder dine problemer på, at det enten er netkortet eller bundkortet der giver problemerne.

Har du prøvet at sætte et andet netkort i maskinen?

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 18 Jul 2006, 19:51

Nej, jeg ligger ikke lige inde med sådanne :rolleyes: Men der kommer én i morgen med et par ekstra...åh, gider ikke tænke mere på det :(
Men sig til, hvis du har flere gode forslag :tsup:
- Dragon Age Origins

Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 18 Jul 2006, 20:01

Hvis du har en anden stationær computer, har den jo nok et netkort (medmindre det er integreret på bundkortet). Du kan jo flytte det over i den anden maskine og prøve...

Jeg tror faktisk at jeg har et enkelt eller to liggende et eller andet sted, men det hjælper jo ikke dig særlig meget. ;|

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 18 Jul 2006, 20:56

Paulus1 wrote:Hvis du har en anden stationær computer, har den jo nok et netkort (medmindre det er integreret på bundkortet). Du kan jo flytte det over i den anden maskine og prøve...

Jeg tror faktisk at jeg har et enkelt eller to liggende et eller andet sted, men det hjælper jo ikke dig særlig meget. ;|
Nej vel? ;)
Vi har tre stationære i huset, så der er egentlig nok at tage af, hvis man har evnerne. Jeg tror ikke, det er et integreret netkort, jeg har. Det er vist mere en chip man kan sætte i og tage ud, men så mange evner ud i computere har jeg altså heller ikke. Min fars computer har et, der ikke er integreret, men den computer tør jeg slet ikke røre ved, for den giver stød, hvis man nærmer sig den :scared:
- Dragon Age Origins

Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 18 Jul 2006, 21:04

Den giver vel kun stød, hvis der er sat strøm til den. Det er altid en god ide, at tage strømmen fra før end man piller ved elektriske apparater ;)

Dit netkort er nok ikke en chip. Enten er det et PCI indstikskort eller også er det integreret på bundkortet. Hvis det er integreret på bundkortet, og det kun er den del der ikke virker, kan du bare sætte et PCI kort i maskinen.

Får du så besøg af en, som har evnerne til at reparere det??

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 18 Jul 2006, 21:11

Jo jo, det kan vist godt hedde en chip.
Jeg har en rocker-lignende ven, der hedder Henning, som kan finde ud af alt sådan noget der :) Han vil ikke have noget særligt for det. Bare et lift til bandegården og den slags indimellem (han har ikke bil selv, og han har syv børn). Billigt :tsup:

P.S Smarte: jeg ved godt, man skal tage strømmen fra, men den giver også stød, når jeg prøver på det. Hvis man er inden for en radius på 50 centimeter, så får man en vap over fingrene. Det kan godt være, jeg kun er tyve, men jeg har da grundlæggende viden med elektricitet ;)
- Dragon Age Origins

Ethric
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Ethric » 18 Jul 2006, 21:49

Strøm hvis du kommer nærmere enn 50 cm? 8| Da må der være sterke krefter i sving, for å kunne flytte elektrisitet over luftrom på sådan vis... tror kanskje Milla overdriver litt ja ;)
Who the hell locks these things?
- Duke

Paulus1
Archlich
Archlich

Unread postby Paulus1 » 18 Jul 2006, 21:58

De typer netkort jeg kender til er (ved godt, at der findes andre former, men de er ikke så almindelige):
ikke-trådløst: Ethernet, enten PCI indstikkort eller integreret på motherboard.
Trådløst: PCI,PCMCIA, USB.
En chip er en ting er sidder på et dankort eller i en mobiltelefon (til datalagring).

Din far skulle vel ikke tilfældigvis have et tv-kort tilsluttet hans computer. Jeg har selv prøvet at få et rap over fingrene af sådan et. Det kræver bare at tv-kablet er sat i computeren...

Du kunne jo prøve at slukke på stikkontakten... den er formentlig mindst 50cm fra computeren?? ;|
Strøm hvis du kommer nærmere enn 50 cm? eyes wide open Da må der være sterke krefter i sving, for å kunne flytte elektrisitet over luftrom på sådan vis... tror kanskje Milla overdriver litt ja
Det ville nok ikke være første gang ;|

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 19 Jul 2006, 10:40

Grunnleggende om elektrisitet... en gnist på 1 cm inneholder minimum 10.000 Volt. En "gnist" på 50 cm må altså være på 500.000V.
In War: Resolution, In Defeat: Defiance, In Victory: Magnanimity, In Peace: Goodwill.

Gaidal Cain
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Gaidal Cain » 19 Jul 2006, 11:28

Kalah wrote:Grunnleggende om elektrisitet... en gnist på 1 cm inneholder minimum 10.000 Volt. En "gnist" på 50 cm må altså være på 500.000V.
Wikipedia har 1000 Volt/cm. I vilket fall som helst så drar jag två slutsaster:
1. Det är inte så jäkla konstigt att datorn inte funkar med de spänningarna.
2. Milla måste ha en jäkla fet transformator i källarn. Jag är avundsjuk.
You don't want to make enemies in Nuclear Engineering. -- T. Pratchett

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 19 Jul 2006, 14:31

Øhm...den giver altså stød, hvis man kommer i nærheden af den, basta bum :devil:

Nå, glem det. Jeg håber, problemet blir løst idag :)
- Dragon Age Origins

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 19 Jul 2006, 15:33

Må være statisk elektrisitet, det da. Kanskje PCen føler at den har en direkte "connection" med deg... :D
In War: Resolution, In Defeat: Defiance, In Victory: Magnanimity, In Peace: Goodwill.

Ethric
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Ethric » 19 Jul 2006, 15:36

PC'er er jo for en stor del drevne av voodoo og svart magi, så hvem vet... kanskje Milla's far har lagt en forbannelse på den som hindrer andre å bruke den.
Who the hell locks these things?
- Duke

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 19 Jul 2006, 16:28

Hmpf! Det kunne han sgu egentlig godt finde på, den klamphugger :disagree:
- Dragon Age Origins

Kalah
Retired Admin
Retired Admin

Unread postby Kalah » 19 Jul 2006, 16:56

"Klamphugger"?? Eh? :??

Milla aka. the Slayer
Round Table Hero
Round Table Hero

Unread postby Milla aka. the Slayer » 19 Jul 2006, 18:05

Det er...øhh, nej...gider ikke forklare. Kan ikke. Han er bare en værre én! :D
- Dragon Age Origins

Return to “Campfire”