The foreign language thread
- theLuckyDragon
- Round Table Knight
- ThunderTitan
- Perpetual Poster
Det er ikke så likt skriftlig lenger, men jeg skjønner meningen av setningene hvis jeg prøver å lese dem høyt.
Jeg så et interessant program forleden om sammenligningene mellom islandsk og norrønt. Gøy det.. Vi er ganske påvirket av dansk ja.
Jeg så et interessant program forleden om sammenligningene mellom islandsk og norrønt. Gøy det.. Vi er ganske påvirket av dansk ja.
In War: Resolution, In Defeat: Defiance, In Victory: Magnanimity, In Peace: Goodwill.
- Metathron
- Round Table Hero
Itekako.DaemianLucifer wrote:Popularna tema danasnjih dana:
-Kako cemo mi bez naseg druga Slobe?
-Nikako...
Cini li vam se poznata scena?
Mozda ce Baba Jula sada da skove tajni plan za svetsku dominaciju.
Ali necemo o politici. Ima li snega u Srbiji (ja zivim u Slo)? Ovde stalno pada, a od proleca ni p. Pih!
- Campaigner
- Vampire
Lustig tråd denna Nordborna snackar om en sak och jugoslaverna om en annan och inte förstår vi vad de andra säger heller :p
Fast en riktigt kul grej är att snacka om andra på ens eget språk Nu undrar säkert Daemian lucifer vad jag säger eftersom jag nämnde honom
Skulle tro nån nordisk moderator förklarar för honom att jag bara driver lite med honom
Gefflar?? Låter som nån dansk, norsk, färösk version av gafflar :p
Fast en riktigt kul grej är att snacka om andra på ens eget språk Nu undrar säkert Daemian lucifer vad jag säger eftersom jag nämnde honom
Skulle tro nån nordisk moderator förklarar för honom att jag bara driver lite med honom
Gefflar?? Låter som nån dansk, norsk, färösk version av gafflar :p
Ja, Daemian lucifer undrar seg heilt sikkurt!
men eru eingir danskarir her? teir plaga ikki at skilja naka Føroyskt, siga vit tosa Hollendskt ella Arabiskt einafer (engang) steðgai (stoppede) herurin øllum radio traffiki á Danska heriunum, tí (fordi) pabba og ein annar (anden) færing tosaðu Føroyskt á radionum og teir hildu tað var Arabiskt
men eru eingir danskarir her? teir plaga ikki at skilja naka Føroyskt, siga vit tosa Hollendskt ella Arabiskt einafer (engang) steðgai (stoppede) herurin øllum radio traffiki á Danska heriunum, tí (fordi) pabba og ein annar (anden) færing tosaðu Føroyskt á radionum og teir hildu tað var Arabiskt
- Gaidal Cain
- Round Table Hero
- theLuckyDragon
- Round Table Knight
- Gaidal Cain
- Round Table Hero
Ost på våfflan? Låter lika barbariskt som lingonsylt på gröten. Våfflor ätes med sylt och grädde eller glass.Orfinn wrote: Nei d e vaffla, vaffelkak, sånn type kak som e forma som hjerta, passe utmerket t rømme, syltetøy, brunost(geitost) å kvitost
You don't want to make enemies in Nuclear Engineering. -- T. Pratchett
Sannare ord har nog aldrig sagts på detta forum -tår i ögat-Gaidal Cain wrote:Ost på våfflan? Låter lika barbariskt som lingonsylt på gröten. Våfflor ätes med sylt och grädde eller glass.Orfinn wrote: Nei d e vaffla, vaffelkak, sånn type kak som e forma som hjerta, passe utmerket t rømme, syltetøy, brunost(geitost) å kvitost
Hey, I know where we are! We're in that place where I didn't know where we were before!
Geflarna bor i Gävle så klart. "I stockholm bor stockholmarna, i Gävle bor jävlarnaKalah wrote:Hvor bor geflarna?
Brynäs förlorade sin hemmamatch idag (mycket förvånande). Alla som gick på matchen parkerar bilarna utanför fönstret här.
Ost på pangkaka kan vara gott. Eller så rullar man in svampstuvning i pangkaka och gör crepés. Men ost på våfflor är nog förbjudet tror jag.
- Gaidal Cain
- Round Table Hero
Æg kommenter itj d du skreiv men kåss du skreiv, trudd du va norsk æ FenrisSannare ord har nog aldrig sagts på detta forum -tår i ögat-
Men e d nån som like spekemat her a? Me flatbrø å rømme? Væl lik itj rømme æ da (smake, eh væl ikke gått. Kvar sin smak vettu men flatbrø me litt smør, grovbrø, spekemat å melk gjør susn Å!! Må itj gløm mjødn a, hehe