The foreign language thread
Norsk og svensk er til at forstå. Men rumænsk, serbisk og de baltiske sprog har jeg opgivet på forhånd.Milla aka. the Slayer wrote:Ja, men i det mindste kan vi jo så følge med i deres samtale, hvilket vi ikke kan med dem fra de baltiske lande. Eller jeg kan ikke i hvert fald. Men man skulle tro, at flere danskere havde interesse i sådan et forum som dette. Der må vel være flere i Danmark, der spiller HeroesPaulus1 wrote:Det er lidt trist, at vi danskere er sådan i undertal i forhold til nordmændene.
Ved du forresten, hvornår H5 udkommer i Danmark? Kitcat sagde, jeg skulle spørge dig, for hun vidste det ikke
H5 er sat til release fredag den 19. maj. Datoen er vist ikke 100% sikker endnu.
- Gaidal Cain
- Round Table Hero
Jag är glad att vi inte pratar, utan skriver våra egna sptårk här. Annars hade jag aldrig förstått er danskar...Paulus1 wrote: Norsk og svensk er til at forstå. Men rumænsk, serbisk og de baltiske sprog har jeg opgivet på forhånd.
You don't want to make enemies in Nuclear Engineering. -- T. Pratchett
Min erfaring med både norsk og svensk er faktisk, at det er lettere at forstå i tale end i skrift... jeg var nød til at læse dit indlæg 3 gange, før jeg forstod meningenGaidal Cain wrote: Jag är glad att vi inte pratar, utan skriver våra egna sptårk här. Annars hade jag aldrig förstått er danskar...
- ThunderTitan
- Perpetual Poster
- theLuckyDragon
- Round Table Knight
@Angelspit
Si on a le admin de notre part, alors c'est bien un grand avantage...
@TT
Nu-s zombi, îs doar multe... Peste tot! De fapt, cine ştie ce fac ele în timpul nopţii, când noi credem că ele stau cuminţi acolo... Anyhow, azi a fost o zi luuungă... Nu cred că am stat în casă mai mult de două ore, în afară de somnul de la 12 AM la 6 AM. Tot pe la şcoală cu probleme, că vineri avem atestatul la info. Vai, de s-ar termina odată!
Ce nu-ţi place la cuvântul ăla? Ae-ul? Nsk-ul?
Si on a le admin de notre part, alors c'est bien un grand avantage...
@TT
Nu-s zombi, îs doar multe... Peste tot! De fapt, cine ştie ce fac ele în timpul nopţii, când noi credem că ele stau cuminţi acolo... Anyhow, azi a fost o zi luuungă... Nu cred că am stat în casă mai mult de două ore, în afară de somnul de la 12 AM la 6 AM. Tot pe la şcoală cu probleme, că vineri avem atestatul la info. Vai, de s-ar termina odată!
Ce nu-ţi place la cuvântul ăla? Ae-ul? Nsk-ul?
"Not all those who wander are lost." -- JRRT
- ThunderTitan
- Perpetual Poster
Cam totul...
Si lasa sa vezi ce frumos o sa fie la facultate... bine, cand se apropie sesiunea, ca in rest cam poti s-o ignori.
Si lasa sa vezi ce frumos o sa fie la facultate... bine, cand se apropie sesiunea, ca in rest cam poti s-o ignori.
Disclaimer: May contain sarcasm!
I have never faked a sarcasm in my entire life. - ???
"With ABC deleting dynamite gags from cartoons, do you find that your children are using explosives less frequently?" — Mark LoPresti
Alt-0128: €
"With ABC deleting dynamite gags from cartoons, do you find that your children are using explosives less frequently?" — Mark LoPresti
- theLuckyDragon
- Round Table Knight
Depinde cum o să vreau să urmez facultatea aia. Şi de obicei eu sunt serios cu chestiile astea... În plus, la facultatea respectivă (LMA) o să mă duc în primul rând din pasiune pentru domeniul acela, deci teoretic o să-mi placă... Dar mai e până atunci... un pic...
Până atunci, noapte bună.
Până atunci, noapte bună.
"Not all those who wander are lost." -- JRRT
- Gaidal Cain
- Round Table Hero
Det är för att vi fått lära oss att uttala konsonanterna så att det hörs vilken det är, vilket gör att det inte blir en enda gröt vilket danskan tenderar att låta som...Paulus1 wrote: Min erfaring med både norsk og svensk er faktisk, at det er lettere at forstå i tale end i skrift... jeg var nød til at læse dit indlæg 3 gange, før jeg forstod meningen
Det var en språkprofessor på TV nettopp som påstod at dansk slik det ble talt i gamle dager (100 år siden) var nærmere skriftspråket enn det er i dag, og at dagens danske tungemål er helt kaudervelsk (nesten ikke til å forstå), og har lite til felles med det danske skriftspråket...
Anyway, da jeg var på utveksling med en skole i Odder (Danmark) var det også et par svensker der. Vi nordmenn måtte fungere som tolk mellom svenskene og danskene, fodri ingen av dem forsto hva de andre sa...
Anyway, da jeg var på utveksling med en skole i Odder (Danmark) var det også et par svensker der. Vi nordmenn måtte fungere som tolk mellom svenskene og danskene, fodri ingen av dem forsto hva de andre sa...
In War: Resolution, In Defeat: Defiance, In Victory: Magnanimity, In Peace: Goodwill.
- Gaidal Cain
- Round Table Hero
Det var en annan språkforskare på svensk TV som pratade lite om danskan, och han påstod att dialekten på Bornholm skulle vara betydligt närmare skriftspråket (och därmed svenskan). Så åkte han dit, och otroligt nog förstod man vad de sa utan problem...Kalah wrote:Det var en språkprofessor på TV nettopp som påstod at dansk slik det ble talt i gamle dager (100 år siden) var nærmere skriftspråket enn det er i dag, og at dagens danske tungemål er helt kaudervelsk (nesten ikke til å forstå), og har lite til felles med det danske skriftspråket...
- Milla aka. the Slayer
- Round Table Hero
Jamen bornholmsk er også en slags blanding af dansk og svensk
Det danske sprog er virkelig blevet skidt. Alt blir nærmest til et langt ord, når man snakker Svenskere og normænd udtaler ordene ordentligt...
Forresten syns jeg svensk og norsk er svært at forstå i tale, men lettere på skrift..
Det danske sprog er virkelig blevet skidt. Alt blir nærmest til et langt ord, når man snakker Svenskere og normænd udtaler ordene ordentligt...
Forresten syns jeg svensk og norsk er svært at forstå i tale, men lettere på skrift..
This minor magical charm captures the viewer's attention and distra... ooo, pretty...
- Dragon Age Origins
- Dragon Age Origins
- Campaigner
- Vampire
- Milla aka. the Slayer
- Round Table Hero
All womanCampaigner wrote:Heh jag gick en väktarutbildning i Danmark och där var en snubbe från Bornholm och han pratade precis likadant som alla andra danskar på kursen (och han hade lika svårt att förstå Svenska som de andra).
Are you female Milla?
Orfinn: I don't mind, I check out guys all the time too...even in here...
This minor magical charm captures the viewer's attention and distra... ooo, pretty...
- Dragon Age Origins
- Dragon Age Origins
- DaemianLucifer
- Round Table Hero
Hehe,da nisu u pitanju mozda bila stvorenja tipa Skull-a-pultGljivko a.k.a Vortex wrote:na HC sam imao nick Dragonslayer, uff to je bio acc još iz 2001. totalno napušten, zadnje što sam tamo pisao su bili prijedlozi za H4Vlaad II wrote: Tebi je nick bio Gljivko ili nesto drugo...?
Then encourage them to post here more oftenMilla aka. the Slayer wrote:Orfinn: I don't mind, I check out guys all the time too...even in here...
- Milla aka. the Slayer
- Round Table Hero
Hmm...sounds good...not too keen on posting a picture myself. A friend of mine did that years ago and her head was put on a naked girl's body and posted all over the internet. But if anyone is interested
- Dragon Age Origins
- Dragon Age Origins
- ThunderTitan
- Perpetual Poster
I wonder how a half-woman looks like! Or is it a Demi-Woman?Milla aka. the Slayer wrote: All woman
Da, stiu, sunt nebun...
Disclaimer: May contain sarcasm!